Bine ati venit la Centrul de Recuperare medicala Kineto Land!

Our latest impressions and news

antrenament-tabata9.jpg

Beneficiile antrenamentelor TABATA

#Descopera beneficiile antrenamentelor TABATA. Daca sunteti o persoana obisnuita cu sportul, descoperiti ACUM beneficiile antrenamentelor TABATA. Antrenamentul TABATA presupune un efort consistent, dar care are ca rezultat arderea unui numar mare de calorii. Acest tip de antrenament este benefic atat persoanelor care vor sa scada in greutate, cat si celor care vor sa se mentina.

 

Dr. Izumi Tabata a conceput acest antrenament de intensitate ridicata pe intervale  (HIIT) cunoscut sub numele de TABATA in timpul activitatii sale ca antrenor pentru echipa japoneza de patina viteza. Un antrenament TABATA presupune alternareaunorperioadescurte de exercitii, dar de efortintens, cu perioade de repaus. O varietate foarte larga de exercitii sunt compatibile cu Protocolul TABATA, inclusive exercitiile cu greutati sau exercitiile aerobice ca alergatul sau vaslitul.

Exercitiile care presupun un efortintenscrescmetabolismul de aproximativ 15 ori fata de metabolismulbazal (BMR). Protocolul TABATA supune organismul unor intervale scurte dar intense de efort, determinand astfel organismul sa creasca metabolismul bazal pentru a-l readuce in echilibru. Aceastacrestere a metabolismuluibazal se face prinarderea de grasimi, lucru care se va face sidupafinalizareaantrenamentului.

Dietele pentru scaderea in greutate au adesea drept consecinta pierderea de masa musculara. Metoda TABATA prin generarea de efort  asupra tesutului muscular  determina crearea de noi fibre musculare pentru a echilibra organismul.Astfel, prin alegerea in cadrul unui protocol TABATA  aunorexercitii care sasolicite maximal muschii implicati, se poate determina cresterea masei musculare.

Capacitateaaerobica maxima a corpuluiuman, denumitsi VO2 max, estenivelulcelmairidicat al consumului de oxygen atins in regim de efort maximal. Capacitateaanaerobareprezintacantitatea de energiemaximala care proate fi produsa de corpuluman in absentaoxigenului.Aceastaenergieanaerobaesteasigurataprinardereacarbohidratilor in absentaocigenului. Un studio efectuat de Dr. TABATA a aratat ca metodasafolositatimp de 6 saptamani , 5 zilepesaptamana a determinatcresterea cu  14 % a  capacitatii aerobe si cu 28%  a capacitatii anaerobe.

Metoda TABATA presupune un efort consistent si nu artrebuiutilizatafoartefrecvent.Recomandareatipicaeste de unulsaudouaantrenamentepesaptamana.  Asa cum esteesentialapentruoricare tip de antrenament, incalzireaesteabsolutnecesara in TABATA.Antrenamentul TABATA esterecomandatcelor care au atins un anumitnivel de pregatirefizicasi nu artrebuifacut de catrecei care suntincepatori in domeniul fitness.Indiferent de nivelul de pregatirefizica, inainte de a executa un antrenament TABATA artrebuiconsultat un specialist.