Bine ati venit la Centrul de Recuperare medicala Kineto Land!

Our latest impressions and news

10-exercitii-fizice-100-inutile-video_3_size16.jpg

Beneficiile exercitiilor dedicate muschilor abductori

 Exercitiile dedicate muschiilor abductori imbunatatesc stabilitatea zonei core, ceea ce va crea un echilibru mai bun, o postura imbunatatita, miscari mai sigure si imbunatatirea performantelor  in activitatile sportive. Cand unul dintre acesti muschi este slab, stabilitatea trunchiului va suferi, iar pelvisul se va inclina intr-o parte. De asemenea, esti mai predispus spre accidentare, in mod special la nivelul membrelor inferioare.

Abductia este o miscare laterala de indepartare fata de linia mediana a corpului a unui membru.  Este specifica umerilor, soldurilor sau articulatiei pumnului, dar atunci cand vorbim despre muschii abductori,  cei mai multi ne referim de fapt la abductorii coapsei.  Muschii abductori ai coapsei permit miscarea spre lateral, stabilizeaza pelvisul in timpul mersului, dar si in timpul repausului pe un singur picior. Printre altele, muschii abductori ai coapsei sunt implicati in mers, alergare, diverse sporturi, dans, urcatul si coboratul din masina, sau urcatul si coboratul de pe bicicleta.

Exercitiile dedicate acestor grupe de muschi ajuta la imbunatatirea coordonarii in miscare,  stabilitatii zonei core, previn accidentarile si cresc performanta in antrenamentele fitness. Muschii abductori sunt formati din gluteus maximus,  minimus si medius si tensor  fasciae  latae  ca muschi primari implicatia in miscarea de abductie si muschii sartorius si piriformis ca muschi secundari. Muschii care alcatuiesc zona core sunt muschii abdominali: dreptii abdominali, oblici si transversii abdominali; muschii spatelui: erectorii spinali si multifizi; muschii glutei: gluteus maximus,  minimus si medius si tensor fasciae  latae.

Desi cei mai multi dintre noi ne referim la muschii abdominali atunci cand vorbim despre zona core, tehnic aceasta zona include si muschii stabilizatori ai trunchiului.  Astfel, desi muschii abdomenului sunt parte esentiala a zonei core,  acestia lucreaza impreuna cu muschii spatelui, soldurilor si umerilor pentru stabilizarea acestei zone. Exercitiile dedicate muschiilor abductori imbunatatesc stabilitatea zonei core, ceea ce va crea un echilibru mai bun, o postura imbunatatita si miscari mai sigure.

Pattern-urile de miscare solicita cooperarea dintre mai multe grupe musculare si articulatii. Anumite grupe musculare sunt implicate in miscare, in timp ce altele au rol stabilizator. In fucnctie de situatie, muschii abductori vor servi in miscare sau vor avea rol de muschi stabilizatori. Muschii primari abductori sunt gluteus maximus, gluteus medius, gluteus minimus si tensor fascia latae. Cand unul dintre acesti muschi este slab, stabilitatea core va suferi, iar pelvisul se va inclina intr-o parte, acest lucru fiind mult mai usor de observant in momentul in carene aflam in repaus pe un singur picior.  Acest dezechilibru va afecta abilitatile de a merge corect, alergatul, saltul sau executia fandarilor. Intarirea muschilor abductori va imbunatati performatele ulterioare in antrenamente functionale de fitness sau diverse activitati sportive.

Cand unul dintre muschii abductori este slabit, esti mai predispus spre accidente, in mod special la nivelul membrelor inferioare. Biomecanica se schimba din cauza ca slabiciunea acestora va determina cresterea fortelor si frictiunii la nivelul articulatiilor genunchilor, gleznelor si plantei piciorului.