Bine ati venit la Centrul de Recuperare medicala Kineto Land!

Our latest impressions and news

birou-1215511515.jpg

Sfaturi pentru a-ti imbunatati postura la birou

O postura precara, nepotrivita este  cauzata de cele mai multe ori, de activitatile si obiceiurile de zi cu zi. Orele prelungite asezat pe scaun la birou, pe care le continuam acasa in fata computerului, completate cu privitul in telefon, caratul unei genti pe acelasi umar ani la rand, condusul sau, dimpotriva, statul prea mult in picioare sunt obiceiuri care duc la formarea unei posturi gresite. In momentul in care postura devine obisnuinta, aceasta poate determina accentuarea durerilor la nivelul spatelui si gatului si degradarea structurilor coloanei vertebrale.

Din fericire cei mai multi dintre factorii care influenteaza postura pot fi controlati, iar procesul de schimbare a posturii poate deveni foarte facil daca vom tine cont de cateva indicatii. Cei mai afectati de adoptarea unei posturi gresite sunt cei care petrec foarte multe ore la birou. Iata catevi indicii care ar putea sa ne faca sa constitentizam o postura gresita si modalitatile de corectare.

                  1. Acorda atentie durerilor de spate
Durererile de spate pot fi rezultatul unei posturi gresite, daca aceste dureri cresc in intensitate dupa ce ai petrecut mai multe ore asezat la birou in fata computerului, si nu apar in weekend.  De obicei aceasta durere  incepe in zona gatului si coboara spre torace, apoi spre zona lombara si extremitati. De cele mai multe ori aceasta durere se amelioreaza daca schimbi pozitia.

                  2. Pastreaza aliniamentul natural al corpului
Atunci cand trebuie a petreci mai multe ore in picioare, ai grija sa iti distribui in mod egal greutatea pe ambele picioare si nu te apleca in fata sau in spate.  Atunci cand esti asezat, profita de structura scaunului si concentreaza-te pe un spate drept, astfel incat capul, umerii si soldurile sa fie pe aceeasi linie.  
Chiar si o pozitie corecta pe scaun, dar prelungita ca durata poate pune presiune pe vertebrele coloanei vertebrale. Poti incerca sa inlocuiesti scaunul de birou cu o minge.  Fit ball-ul folosit in salile de fitness poate fi o solutie excelenta pentru ca te va obliga sa iti balansezi pelvisul pentru a-ti mentine echilibrul. Balansul va determina in mod natural o postura corecta a spatelui si va descarca eventualele tensiuni acumulate la nivelul vertebrelor.
De asemenea, ai grija la posturile neechilibrate determinate de incrucisarea picioarele, mutarea greutatii pe un singur picior, inclinarea capului sau umerilor in fata

                  3. Ridica-te si misca-te
Orele prelungite petrecute in aceeasi pozitie nemiscata cresc tensiunea la nivelul vertebrelor si vei resimti rigiditate atat la nivelul gatului, cat si spatelui sau soldurilor.  Pentru a avea o postura relaxata si in acelasi timp corecta, trebuie sa iti schimbi frecvent pozitia.  O modalitate ar fi sa te ridici de la birou la fiecare jumatate de ora pentru a face scurte plimbari sau sesiuni de stretching usor.