Bine ati venit la Centrul de Recuperare medicala Kineto Land!

Our latest impressions and news

dieta-echilibrata_830.jpg

O dieta echilibrata reduce depresia

Conform ultimelor estimari facute de Organizatia Mondiala a Sanatatii (WHO), mai mult de 300 de milioane de oameni sunt afectati de depresie.  Depresia este o afectiune  diferita de fluctuatiile de stare pe care oamenii le experimenteaza in functie de schimbarile specifice vietii de zi cu zi.

Un nou studiu sugereaza ca oamenii care consuma intr-un procent mai mare legume, fructe si cereale integrale prezinta in timp un risc mai mic de instalare a depresiei. O dieta echilibrata bazata pe aceste alimente scad, de asemenea,  riscul unui atac de cord, sustin cercetatorii de la American Academy of Neurology.

Conform studiului, oamenii care au adoptat o dieta apropiata de sugestiile DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) erau mai putin predispusi spre depresie decat cei care nu urmau niciun fel de program dietetic. Pe langa consumul de fructe si vegetale, dieta DASH, considerata cea mai buna dieta timp de 8 ani la rand de catre US News & World Report, recomanda si consumul de produse lactate fara grasimi si limitarea consumului de produse care contin grasimi saturate si zahar.

In cadrul studiului au fost incluse 964 de persoane cu o medie de varsta de 81 ani. Acestia au fost monitorizati pentru simptome ale depresiei ca: lipsa de speranta fata de viitor sau felul in care reactionau la schimbare. Mai tarziu, persoanele implicate in studiu si-au dezvaluit stilul alimentar si cat de apropiat era acesta de dieta mediteraneana, dieta DASH sau dieta traditionala vestica. Conform unuia dintre cercetatori, Laurel Cherian Rush, de la  University Medical Center in Chicago, depresia este o afectiune preponderent intalnita la persoanele cu probleme de memorie, tensiune arteriala ridicata, colesterol ridicat, sau la persoanele care au suferit accidente vasculare.

In urma studiului s-a constatat ca persoanele care aveau un stil alimentar apropiat de DASH erau cei mai putin predispusi spre depresie, cu 11% mai putin decat cei care aveau un stil alimentar traditional.

Mai multe informatii aici: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs369/en/

Despre DASH aici: http://dashdiet.org/default.asp

Efectele exercitiilor fizice asupra depresiei

Numeroase studii au demonstrate de-a lungul timpului ca miscarea si antrenamentele regulate facute in cabinete specializate pe recuperare medicala sau in salile de fitness imbunatatesc substantial starea generala, atat fizica cat si psihica a oamenilor si scad mult predispozitia catre depresie.

Cresterea stimei  fata de sine este efectul cheie pe care exercitiile fizice regulate il au asupra psihicului uman.  In timpul activitatii fizice corpul elibereaza anumite sustante chimice numite endorfine. Aceste endorfine interactioneaza cu receptorii din creier, din aceasta reactie rezultand scaderea perceptiei asupra durerii. De asemenea, endorfinele produc o stare de bine in tot corpul, un efect asemanator cu cel al morfinei. Spre exemplu, sentimentul pe care il declanseaza finalizarea unei curse de alergare este de euforie, sentiment care se va instala mai departe asupra intregii viziuni a vietii.

Endorfinele actioneaza ca analgezice, ceea ce inseamna ca vor diminua perceptia de durere.  De asemenea, au efect sedativ.  Endorfinele se formeaza in creier, maduva spinarii, dar si in alte parti ale corpului si sunt eliberate ca raspuns la semnalele transmise de neurotransmitatori.

Exercitiile fizice regulate pot avea urmatoarele efecte:
 - reduc stresul
- reduc starea de anxietate si anumite forme ale depresiei
- cresc stima de sine
- imbunatatesc somnul ceea ce va reduce din nou riscul de depresie

Desi este adesea ignorat ca tratament, exista studii clinice care demonstreaza ca sportul poate imbunatatii semnificativ starea psihica a celor diagnosticati cu forme usoare de depresie. Dintre activitatile sportive folosite cu succes in preventia sau ameliorarea depresiei se numara:  fitnessul , tenisul, cyclingul, dansul, golful, inotul, sau yoga.